Napoleon Dynamite [2004] (recenzie film)

napoleon-dynamiteNu stiu cum am adaugat in “playlist” Napoleon Dynamite si inainte sa il vad uitasem oricare dintre motivele initiale. Rareori imi acord rasfatul sa vad filme la intamplare, despre care nu stiu mai nimic, dar despre care stiu ca este posibil sa merite.

Napoleon Dynamite este un film despre aproape nimic, desi evident Napoleon este personajul principal. Pe un fundal de drama profunda, presarat cu fragmente de comedie, insuficiente insa pentru a schimba feeling-ul pregnant de amaraciune pe care ti-l da sirul de evenimente nefericite si viata in general penibila a unor copii “neadaptati” la societate, filmul trece precum pregatirea unei rachete pentru lansare, pentru observatorii independenti: plictisitor, cvasi-neinteresant, monoton, cu deosebirea ca, cei care asista la lansarea unei rachete, macar stiu ce ii asteapta. Imaginati-va insa ca ati sta imprejurul bazei de lansare fara sa stiti ce se intampla acolo si dintr-o data racheta o ia din loc, zvacnind inspre stele si zguduind pamantul si cerul. Cam asta se intampla in filmul asta si cei care au curajul sa il abordeze si rabdarea sa nu il abandoneze, nu vor fi dezamagiti. Filmul este dynamite!