Klaus linge macaroana dar macaroana tot nu se înmoaie

În ciuda măgulelii și gargarei ieftine pe care mac-mac-ul neamț o face cu mult talent și curtoazie, așa cum se cuvine unui vasal respectuos, macaroana nu s-a topit de emoție. Discursul lui Klaus a fost pe scurt:  Europa Socială blah, blah, partener autentic blah, blah, merci beaucoup.

A sărit totuși în evidență o bucată care dovedește că neamțul nu e aerian deși e înalt:  România […] doreşte să fie un membru re-fondator al Uniunii Europene.”.

Pai dacă Europa trebuie refondată înseamnă că deocamdată este distrusă. Mare lucru pentru neamț să recunoască asta. Prostia lui însă că nu are alte idei decât să măcăne în continuare aceeași poveste și tot îi dă înainte cu marile planuri cincinale (sau poate decenale) ale integrării cât mai depline în timp ce Europa arde și se cutremură din toți țâțânii.

Până și macaroana, dincolo de mac-mac-uri a venit de fapt în România ca să ne atragă atenția și să ne pregătească pentru viitorul război economic pe care Franța îl va porni cu restul țărilor europene mai ales cele din est. Pe măsură ce criza se accentueaza și fantasmagoriile promise de Macron nu se întâmplă automat fără austeritate și muncă (chestii imposibile de cerut revoluționarilor francezi care au trăit și trăiesc în huzur de 50 de ani pe seama nemților), francezii vor începe din ce în ce mai mult să pună presiune pe propriile compani care în dorința de supraviețuire și de profituri caută forță de muncă cât mai ieftină, care bineînțeles este în Est. Unitate-unitate, dar până la branză, măi frate!

Nu voi intra în amănunte, le puteți citi pe Ziarul Financiar sau pe Bursa. Pe scurt, macaroana se plânge că noi avem taxele prea mici și multe firme franceze preferă să vina la noi să angajeze muncitori, mai ales în domeniul transporturilor. Penibil francezul să se vaiete de “dumping”-ul (câtă ipocrizie și cât anti-europenism crunt poate să aibă) companiilor românești. O să vedem cât de mult i-ar convine lui o politică fiscală unică când Herr Merkel o să dicteze măsuri de austeritate bugetară în Franța și o să taie salariile bugetarilor francezi sau subvențiile fermierilor.

De râsul curcilor să vina macaroana să ne acuze de dumping fiscal, pe noi care oricum avem taxele mai mari decât oricare dintre vecini și în condițiile în care oricum marile companii franceze care domina piața românească nu prea fac profituri locale, ci folosesc offshore-uri. Să mai amintesc oare de utilitățile noastră vândute pe ochi frumoși la companiile franceze care ne supra-taxează și trăiesc din lipsa de competiție de care se bucură prin protecția statului român incompetent să formeze o piață liberă care ar forța scăderea prețurilor și eficientizarea? Dar macaroana trebuie să arate votanților lui că dă din coate și își face treaba.

Pe lângă “pregătirea” acestui război, pe care Macron vrea să îl câștige cu diplomația și a venit doar să se asigure că nu îi punem bețe în roate ca ungurii și polonezii, francezul l-a fraierit deja pe neamț vândându-i niscavai elicoptere:

Societatea Airbus Helicopters, filială a grupului aeronautic european, a transmis ieri mesajul că aşteaptă ca autorităţile de la Bucureşti să organizeze o licitaţie “transparentă” pentru achiziţia de elicoptere, informează agenţia France Presse, menţionând că şi compania americană Bell curtează România, care trebuie să-şi înnoiască flota de elicoptere civile şi militare. (Bursa)

Repetarea frenetică a prieteniei tradiționale francezo-române atât în discursurile lui Klaus cu această ocazie cât mai ales în “analizele” capetelor vorbitoare de la TV este o mantră idioată pe care eu nu o înțeleg: despre ce prietenie vorbim și cum se manifestă aceasta? La ce ne folosește acestă prietenie în afară de faptul că suntem bun cumpărători de armament francez? Câtă vreme Franța nu are niciun cuvânt de spus (sau se face că nu are) și noi suntem ținuți la marginea Europei prin excluderea din Schengen, fie Franța nu ne este prieten, fie Franța nu are nicio putere și mai bine am întări relațiile cu Ungaria și am deschide noi puncte de frontiere pentru a decongestiona transporturile ștrangulate la granița de vest care măresc drastic costurile pentru companiile românești și frânează dezvoltarea.

 

2 comments

  • pentru cei care li se pare ca sunt prea dur cu Klaus: in mod normal Klaus trebuia sa ceara salarii egale pentru muncitorii romani din Franta; egale cu ale lor; atunci sa fim de acord cu pretentiile francezului ca companiile de transport romanesti sa-si plateasca angajatii detasati acolo unde muncesc

  • Romania , membru refondator ??? Adica , cumva Romania sa fie la acelasi nivel cu Franta, Germania , Olanda etc … Parerea mea e ca trebuie , dincolo de orgoliu in primul rand sa ne acceptam statutul de sursa de forta de munca ieftina in Europa si sa vedem eventual cum se poate creste exportul de “slugi” si sa o lasam mai moale cu principiile .

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *