Ce se află în spatele hărţuirii Toyotei?

Ca posesor extrem de mulţumit al unei maşini Toyota, am fost intrigat de scandalul în care este implicată această marcă şi m-am mirat profund deoarece bunul simţ îmi spune că o marcă care a produs o maşină atât de fiabilă de-atâta vreme, nu putea să o dea în bară atât de crunt încât să fie nevoit să vină preşedintele lor în faţa congresului SUA să dea cu scuzele şi regretele şi să îi asigure pe americani că “o să facă tot ce poate” ca să garanteze siguranţa pasagerilor din toyote.

Referitor la problema cu pedala, nu ştiu cât de gravă e problema având în vedere că mai toate mărcile au recall-uri de astea periodice şi defecte bineştiute. Forumurile auto sunt pline de topicuri pe diverse probleme, de exemplu la o marcă franceză, pe când căutam eu ce sa îmi cumpăr, era faimoasă ruperea osiei în timpul mersului, ceea ce m-a făcut să investighez mai mult şi să aflu că în general maşinile franceze stau prost la partea mecanică. Deci bug-uri la maşini sunt la toate, dar semnul mare de întrebare este cât de mare e frecvenţa apariţiei acestor probleme şi cât de periculoasă. Cam cum e cu vaccinurile, dacă mai moare unu doi la un milion, asta e, rata accidentelor e mică, fiecare cum i-o fi norocul. Pe de altă parte, o mare diferenţă între Toyota şi alte mărci este că Toyota chiar face recall când e o problemă. Mai ales în România, din ce aţi auzit la prieteni şi cunoscuti, câte mărci au facut recall? Personal, în afară de recall-ul Daciei imediat după lansarea Loganului, nu am mai auzit altele. Am fost surprins să citesc un articol în care cele mai tari mărci, la modelele cele mai scumpe aveau defecte care îţi fac părul măciucă. Iată o mostră:

Daca sunteti nefericitii posesori ai unui Tiguan cu transmisie semiautomata de tipul DSG aceasta accelerare poate duce la atingerea vitezei maxime fara a putea oprii masina. (Sursa)

Asadar iata ca se intampla la toti si totusi, o denigrare cum a avut parte Toyota nu s-a mai intamplat, sau cel putin eu nu imi amintesc. Care sa fie cauzele? Poate faptul ca GM e cu un picior in groapa si Toyota prea muscase din piata americana si prindea teren si pe directia de hibride verzi? Cu siguranta ca toti angajatii si actionarii GM au pus si ei umarul la defaimarea unei marci care reusise sa ii vrajeasca pe americani prin costul mic, fiabilitate si consum incomparabile cu a tractoarele lor. Apropos, cate Cruze-uri ati vazut recent? La noi in Craiova eu inca nu am vazut nici unul pe strada, in schimb de ceva timp vad numai Corolle si RAV-uri, iar de Yaris-uri nu mai zic. Si asta in conditiile in care un Yaris de clasa medie costa cat un Cruze care mai nou are si garantie 5 ani. Asadar, sa fie campania asta strigatul de lebada al GM-ului care inca nu stiu incotro sa ia, iar mai recent au inceput si ei sa faca strigarea la recall-uri.

Ar fi prea simplu sa fie doar asta, cu siguranta alta e taina. Si dupa ce Max Kaiser in al sau Report #22 (sau poate in 21) aducea vorba pe scurt despre o posibila explicatie, l-am considerat ca doar face niste supozitii, arunca asa vorbe in vant ca sa dea o posibila explicatie, mai recent am mai gasit ceva interesant: Ce se afla in spatele hartuirii de care are parte Toyota?

Pe scurt, americanii omoara gaina ca sa sperie maimutele. Adica, in decembrie, chinezii au cumparat mai putine hartii (US Treasury Bonds) de la americani decat se asteptau ei si prin urmare japonezii trebuie sa le ia locul si sa cumpere in plus si ce nu au cumparat si poate ca nu vor mai cumpara chinezii. Si ca nu cumva sa se razgandeasca sau altii sa urmeze exemplul chinezilor, iata ca americanii incearca sa dea un exemplu de ce se poate intampla. Dar nu doar ca a cazut Toyota la mijloc intre SUA si Japonia, ci ea are de platit si pentru ca a refuzat sa salveze GM-ul si sa ii cumpere instrumente financiare derivate fara nici o valoare, retragandu-se din baiolut-ul comun pe care a trebuit sa-l duca in mare parte Trezoreria americana prin procedura de nationalizare.

Iata deci cum americanii au ajuns in disperare sa foloseasca ultimele lor mijloace pe care le mai detin pentru a evita o prabusire care oricum este inevitabila si care ii va duce acolo unde orice imperiu care uita de Dumnezeu ajunge: umbra istoriei. Se pare ca deocamdata au inceput cu ce stiu ei mai bine: manipularea maselor, razboiul mediatic. Sa ne fereasca Dumnezeu sa le dea prin cap sa foloseasca si armata, mai bine zis sa ne fereasca sa o foloseasca pe noi ca deja pe irakieni si pe afgani o folosesc.

Si apropos, posesorii de Honda si Ford sa stiti ca parca e mai moale dupa 🙂
Astia de au facut pedala la Toyota se pare ca au lucrat si pentru altii (sursa: NY Times)

4 comments

  • nu stim daca in toate exista o conspiratie, insa in acest caz “europenii” cauta si ei sa se bage in seama (fara rautate o zic :). modelele cu probleme sunt priusul si camry 2010 (cele mai multe) cu cutii automate, pentru sua (desi lista e mai mare:2005-2010 Avalon2007-2010 Camry2009-2010 Corolla2008-2010 Highlander2009-2010 Matrix2004-2009 Prius2010 Prius2009-2010 RAV42008-2010 Sequoia2005-2010 Tacoma2007-2010 Tundra2009-2010 VENZA). se stie ca cel putin in cazul toyota, masinile pentru america au alte specificatii decat cele europene. si e bine ca e asa.
    iata, insa, ca am gasit un articol tare interesant in new york times, pe care il aduc spre discutie celor ce doresc sa polemizeze pe aceasta tema:
    http://www.nytimes.com/2010/03/11/opinion/11schmidt.html?sudsredirect=true

    • Multumesc de link Tudor, intr-adevar interesant. Si eu aveam aceleasi banuieli ca de vina este eroarea umana. Fiind de formatie tehnica mi-am pus problema cum sa poata apare o asemenea problema la o masina care merge ca un ceas. Nu doar eu, ci mai multi posesori de Toyota au observat ca se atasaza de masina pe masura ce o folosesc, dupa fiecare drum mai gasesti inca o chestie care te uimeste la ea. Eu de exemplu sunt uimit cum de nu are inca nici un greier dupa 8000 de km mersi prin gropile din Romania.

  • toyota este fara discutie o masina pe care te poti baza, indiferent de tot ce se spune in scandalul asta mediatic. daca nu as avea o pasiune pt masinile germane (costisitoare intre noi fie vba, mai ales atunci cand discutam de intretinere), m as indrepta catre ei… o amica f buna are o corolla din 1994 (!) cu 180.000 de mile la bord. am intrebat o daca vrea sa o schimbe (banii chiar nu sunt o problema) si mi a zis ca nu are nici un motiv sa o faca: masina merge excelent, cheltuieste f putin pe an pentru intretinere, si a mentinut un consum excelent dupa atatia ani. un alt dialog edificator l am avut cu un mecanic de masini. l am intrebat ce masina sa mi iau daca vreau sa l vad cat mai rar. mi a raspuns fara sa ezite: toyota. mi a si motivat de ce: piese ieftine, motorul e f bine amplasat astfel incat poti schimba usor orice intr un timp cat mai scurt…

    asadar, te felicit pentru optiune si sa o stapanesti sanatos si mai ales linistit! 🙂

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *