De ce își face Roșia Montană Gold Corporation reclamă?

Va mai amintiti reclama “Dormi linistit, FNI lucreaza pentru tine?”. Daca nu, o puteti revedea mai jos …

Si FNI era tot o initiativa “pentru tine”, cu importanta “nationala”, blah, blah.

Oficial, RMGC are nevoie de propaganda pentru ca poporul roman e prost si nu stie ce e bine pentru el, prin urmare devoratorii de cadavre canadieni, impreuna cu tradatorii autohtoni care si-au vandut constiinta pentru un blid de linte au nevoie de propaganda puternica pentru a misca lucrurile din loc.

Pe de alta parte, din punct de vedere financiar nu ar avea sens sa arunce banii aiurea pe publicitate cand deja a cam cumparat tot ce se poate si conform semnelelor trimise catre “investitori” prin agentii din media, noua putere este gata sa negocieze si sa dea drumul la treaba. Altfel spus, la o privire superficiala, nu e nevoie de reclama, boporul nu are nevoie sa fie de acord cata vreme suntem o tara bananiera si e de ajuns fie de acord gorila sefa. Ei bine, din fericire lucrurile nu stau chiar asa. O mina de aur e investitie pe termen lung. O mina de aur buna, chiar poate fi exploatata zeci de ani, mai ales daca pretul aurului va creste si prin urmare si randamentul. Asadar, e nevoie ca nici o piedica potentiala sa nu pericliteze dezvoltarea acestei “investitii”. Pentru asta, vital pentru ei este ca poporul roman sa fie convins total ca canadienii de la Gold Corporation vor binele tarii si prin urmare nici un partid sa nu foloseasca acest subiect in campaniile electorale viitoare si nu cumva, “Doamne-fereste!” sa le puna vreun bat in roate pe viitor, oricand. Asta desi, conform traditiei – sa ne amintim de Rompetrol – Romania are un track record foarte bun la servilitate si indiferenta fata de tzepele luate in trecut, chiar daca in campania electorala, viitorii castigatori se lauda si se bat in piept cum ca atunci cand vor ajunge ei la putere, vor rezilia contractele, vor mari redeventele, vor solicita desecretizarea conditiilor, blah, blah, blah.

Dezinformarea are unele principii perene, stabile si bine definite si de aceea seamana la fel de mult reclamele de azi ale Rosia Montana Gold Corporation cu cele ale Fondului National de Investitii.

Pentru a fi eficienta, dezinformarea trebuie sa planteze o dogma. Nu este de ajuns sa transmiti o informatie ci trebuie sa o imbraci in toate ce ii trebuiesc pentru a fi primita, asumata si respectata precum o dogma. “Targetul” aceste misiuni este abia in punctul in care dogma penetreaza constiinta publica. Un semnal in aceasta directie este momentul in care “dogma” este asimilata de raspandaci intr-o atata masura incat costul retransmiterii si propagarii acesteia sa fie zero. Bunaoara, in cazul de fata, dogma este: “Proiectul Roșia Montană este un proiect pentru România”.

Cateva tactici principale ale dezinformarii sunt:

– amestecarea unor fragmente de adevar sau observatii corecte cu concluzii partial adevarate sau cu minciuni; in cazul de fata, nevoie de locuri de munca in zona este o observatie corecta; insa concluzia ca raderea la pamant a unui lant de munti si exploatarea ne-ecologica si incorecta cu poporul roman din punct de vedere financiar dar mai ales istoric a acestei zone este singura si cea mai buna solutie este o minciuna;
– prezentarea unui adevar partial ca fiind adevarul complet; in cazul Rosia Montana, un adevar partial ar fi ca se vor folosi tehnici noi de exploatare care vor micsora riscul de poluare; evident, ni se prezinta acest adevar partial ca fiind unul total: nu este nici un risc de poluare; tot aici am putea aduce inca un exemplu: ni se prezinta adevarul ca statul va avea de castigat din aceasta afacere; acesta este insa un adevar partial deoarece adevarul complet este ca daca statului chiar i-ar pasa de investitiile din zona, ar fi stimulat turismul si agricultura si ar fi castigat deja foarte mult din zona Rosia Montana, ca sa nu mai punem in balanta efectele “colaterale” si riscurile celor doua variante: aur versus tursim;

Spre deosebire de tehnicile clasice de propaganda care tintesc in principal emotia si perceptia asupra unui topic, dezinformarea urmareste sa manipuleze audienta la nivel rational folosind tacticile specifice si discreditand in acelasi timp informatia conflictuala care ar putea sa “puna probleme”. De aici vom avea mii de studii arheologice, ecologice si sociale care vor demonstra cat de pozitiva este “afacerea” RMGC.

Exista insa si un revers in toata treaba asta: exista riscul mare ca pretul aurului sa scada drastic in viitorul apropiat si investitorii sa consume bugetul alocat “pornirii” afacerii care evident stim in ce felii este impartite. Deja pana acum au cam platiti multe felii la politicieni si in media de asemenea s-au investit sume imense. Sunt inca sanse ca toata treaba sa pice, caci dobanzile zero nu vor mai tine multa vreme si avand in vedere ca oricum “investitorii” nu se arunca in treaba asta cu banii lor ci merg pe credite, este tot posibilul ca de la un punct, sa li se taie macaroana. Daca vreti sa contribuiti si voi la asta, puteti cauta din cand in cand “rosia montana” pe Google si puteti da click pe reclamele astora. De asemenea, puteti da click pe alte reclame si bannere ale RMGC caci fiecare click consuma niscavai centi si unde-s multi puterea creste si bugetul degeaba sporeste … Evident, mai ramane si varianta atacarii in justitie pe diverse directii – aici se gasesc mijloace, dar asta e doar pentru pasionati.

One comment

  • Tot ceea ce ni se intampla din 1990 incoace este in primul rand din vina noastra. Ca exista tot felul de influente malefice din exterior, este adevarat, dar nu ne scoatem considerandu-le a fi o fatalitate, de genul: asta ne e scris, nu avem ce sa mai facem. Noi romanii am facut tot ceea ce am putut ca sa desfiintam Romania. Agricultura fost distrusa pentru ca nu am mai vrut sa muncim pamantul cel mai fertil din Europa. Acum preferam sa-l vindem strainilor. Sunt atatea tari cu pamanturi sterpe, de la care importam produse alimentare. Romanii au emigrat cu milioanele (cred ca sunt cel putin vreo zece), gandindu-se cum sa-si scape pielea, cum sa nu mai fie o generatie de sacrificiu, cum sa nu mai sufere. Au ales calea exilului refuzand sa-si uneasca fortele pentru a reusi sa schimbe ceva in tara asta. Pe de alta parte, cei ramasi in tara profita la maximum de banii celor plecati, uneori fara scrupule si fara rusine. Cate familii distruse si cate tragedii a produs exilul. Daca la fiecare navalire a popoarelor migratoare, a turcilor, a rusilor, a ungurilor, etc., stramosii nostri ar fi dat bir cu fugitii, tara asta ar fi purtat de mult alt nume, si ar fi fost populata de alt nem.
    Am distrus industria, invatamantul, sanatatea, si multe altele. Este de fapt un proces de autodistrugere.
    In schimb ne consideram un popor ortodox. Suntem purtatorii dreptei credinte. Ce facem insa cu aceasta credinta? Suntem oare responsabili fata de credinta noastra? Nu. Suntem indiferenti, nu mai luptam pentru ea, si aceasta indiferenta duce la abandonul acestei tari. Nu ne mai consideram un neam cu identitate proprie. Am devenit o poplatie migratoare. In curand ne vor ocupa altii, dupa ce ne vor diviza foarte usor, pentru ca oricum nu suntem uniti. In tot acest dezastru vinderea bogatiilor subsolului tarii pe nimic, si in plus cu otravirea mediului, este inca un pas spre deznodamantul final. Avem ceea ce am faurit cu inconstienta si egoism.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.