Cadavre versus moaște

Asociatia Pro-Vita  Bucuresti – o asociatie care lupta impotriva avortului a fost singura in Romania care a gasit de cuviinta sa faca ceva cu privire la expozitia macabra de la Antipa cu cadavrele detinutilor chinezi. Inca un caz daca mai aveam nevoie care sa dovedeasca ca “drepturile omului” sunt doar folosite cand se lupta impotriva crestinismului si nicidecum impotriva “stiintei”, desi astfel de experimente macabre sub stindardul stiintei probabil ca nu s-au mai facut de la Mengele incoace, prim urmare ignorantii si pasivii au niscavai circumstante atenuante. Dar cine ar fi fost indreptati sa ia atitudine? Institutiile statului nostru sunt apa de ploaie, au cu totul alte treburi in ceea ce priveste drepturile omului iar daca expozitia asta vine din Europa, cu siguranta ca aia fiind mai destepti decat noi stiu mai bine ce sunt si ce nu sunt drepturi ale detinutilor din puscariile chinezesti si asa cum pe european il doar undeva daca muncitorii chinezi muncesc ca sclavii in conditii feudale pentru a produce jucarii si electronice pentru ei, cata vreme pretul e ieftin, e ok. Probleme sunt doar daca romanii nu accepta casatoriile homosexuale, atunci nu mai e ok treaba asta cu drepturile omului. Nu la institutii ma asteptam eu sa ia atitudine dar la cativa atei neo-comunisti din hoarda lui Soros care striga cu surle si trambite cand e vorba de procesiuni, icoane si moaste, ma asteptam sa fie consecventi si sa zica si ei ceva. De exemplu, Nicolae Manolescu care nu rateaza nici o ocazie la Adevarul sa acuze romanii ca se duc si pupa moastele sfintilor nu s-a atacat deloc ca romanii se duc si sa se holbeze la inimile disecate ale prizonierilor din puscariile comuniste chinezesti. Sau poate aici nu e problema, ca igiena e ok, cadavrele sunt “dezinfectate”? Sau poate ca pentru stiinta merita sa facem acest compromis si sa nu ne pese de batjocorirea fiintei umane? Ce ar mai fi de zis insa de vizitatorii care s-au navalit sa vada cadavre? O scurta analiza ne-ar da cateva verdicte de suprafata: curiozitate bolnava, cruzime uluitoare pentru o societate moderna, nepasare si ignoranta fata de aspectele morale si juridice ale expozitiei. Dincolo de acestea insa cu siguranta vom putea gasi mai ales sfidarea si setea de sange. Ma indoiesc ca atata puhoi de lume era insetata de stiinta si a mers acolo ca sa afle mai mult despre anatomia umana. Pun pariu ca daca erau din plastic sau alte materiale acele exponate. chiar daca calitatea ar fi fost superioara “real thing”-ului, tot nu s-ar fi gramadit lumea asa. Lumea s-a gramadit pentru ca e insetata de sange, este bolnava la minte si din goliciunea interioara in care s-a ajuns astazi, multi se hranesc cu sfidarea acelor cadavre si se holbesc la ele nu atat cu curiozitate stiintifica cat cu superioritate prosteasca efemera: “eu sunt viu, sunt aici, tu esti mort; eu am platit si acum vreau sa ma uit la tine! arata-mi ce stii, arata-mi din ce esti facut”. Prea putina opozitie a intalnit

Read more

De ce este Părintele Iustin Pârvu atât de iubit?

Daca ar fi sa facem un top al celor mai iubiti romani concemporani din Romania, de departe Pr. Iustin Parvu ar fi #1. Sa ne gandim, ce “contracandidati” potentiali ar putea avea parintele Iustin intr-un asemenea top. Pe Basescu? Pe Ponta? Ei as, Basescu si Ponta ar putea fi #1 in topul celor mai injurati romani din viata? Pe Iliescu? Iliescu i-ar bate de departe! Cine ar mai putea fi intr-un asemenea top? Ouatu, Isarescu, Benone Sinulescu? Sau poate Tudor Gheorghe, Dan Puric sau Cristian Tudor-Popescu? Toti nume mari, dar cvasi-irelevante in sufletele romanilor. De peste 20 de ani, cu aproximatie, Parintele Iustin Parvu a atras mii de oameni, le-a castigat increderea si dragostea incat cu siguranta putem spune ca nici macar Parintele Cleopa nu a putut ajunge la nivelul de popularitate atins de Pr. Iustin. Evident, titlul acestui articol este greu si nu cred ca poate explica cineva prea corect de ce Pr. Iustin este iubit. Pot cel mult sa aduc cateva explicatii de ce il iubesc eu, dar nici astea nu pot fi prea exhaustive. Cea mai simpla explicatie ar fi evident ca parintele a iubit mult poporul roman si cand iubirea unui om este atat de mare, nu poate sa ramana fara raspuns. Cand spun ca a iubit, nu ma refer la ceea ce intelegem majoritatea, la ce simtim si nazuim cu totii. Evident multi romani isi iubesc poporul si declara asta. Insa de la vorba si de la sentiment si pana la fapte este o mare diferenta. De exemplu. Eu spun: iubesc inghetata. Cineva imi poate zice: daca iti place, dute si cumpara-ti oua, cumpara-ti lapte si fa-ti inghetata. Eu raspund: mi-e lene. Exista deci trepte ale iubirii, gradatii care merg de la o simpla afinitate si admiratie pana la jertfa totala, daruirea de sine pentru ceilalti, trecerea prin cuptorul de foc al suferintei asumate individual, constient si irevocabil pentru ceilalti. Iar iubirea parintelui Iustin pentru poporul roman aceasta a fost. Nu are sens sa detaliez, stie toata lumea la ce ma refer. Cred ca putini oameni stiu de ce a facut parintele puscarie prima data. Din ce imi aduc eu aminte, un legionar a venit la parintele si i-a cerut o haina. Parintele a spus ca nu are. Mai tarziu, cineva l-a reclamat la comunisti ca ar fi ajutat legionarii. Asdar, comunistii l-au arestat si l-au judecat. Fiind intrebat la proces daca a ajutat legionari, parintele a spus exact ce s-a intamplat: a venit cutare la mine si mi-a cerut o haina. Si tu ce-ai facut, banditule? “Am zis ca nu am”. Dar daca ai fi avut i-ai fi dat? “Da, i-as fi dat”. Asadar, parintele a fost condamnat zeci de ani de puscarie pentru ca ar fi vrut sa ajute un legionar desi nu facut-o pentru ca nu a avut cu ce. Putea foarte simplu sa spuna ca nu a vrut sa il ajute – deoarece nu exista nici o dovada – dar nu a vrut. Pare cu totul uimitor si de neinteles. Parintele

Read more