Simbolistica insectelor în epoca post-plandemică
După ce oile erau mema dominantă care au reprezentat mulțimile în perioada plandemică, de când plandemia a trecut brusc terminată de evoluția total neașteptată a virusului (neașteptată de inițiatori), în actuala perioadă inflaționistă caracterizată de creșterea rapidă a prețurilor și de spectrul unei sărăciri crunte care să reducă populația prin alte mijloace decât prin virus și vaccin, noua figură de stil care este folosită în legătură cu mulțimile este insecta. De la oile (sau vacile) mânate spre abator unde să fie injectate s-a ajuns la memele cu lăcuste. Faptele concrete care au determinat această transformare sunt următoarele. În istoria recentă (nu știu să dau referințe) în rândul unor elite a fost lansată ideea că pentru a face față suprapopularii (deși populația este în scădere și producția agricolă în creștere) trebuie să mâncăm insecte. Motivul? Insectele sunt multe și creșterea animalelor nu este sustenabilă. Pe lângă faptul că suntem prea mulți și umplem aerul de CO2, dacă toți o să mâncăm numai cotlet și ceafă de porc și copănele, ne vom sufoca prin urmare trebuie să ne dăm pe insecte. Repet, ideea a fost lansată de minți turbate din cadrul elitelor, preluată de conspiraționiști și apoi reconfirmată de elite, devenită “propunere futuristă”. Ulterior acestui episod, a fost rândul autorităților ca să completeze mesajul lansat de elite prin legalizarea și reglementarea consumului alimentar de lăcuste. De unde dacă aveai muște în bucătăria restaurantului, riscai să te închidă, acum Sanepidul nu mai caută decât șoareci care urmează și ei să fie legalizați într-un alt viitor. Așadar, după legalizarea / reglementarea atât peste ocean cât și în UE a consumului alimentar al lăcustelor, a urmat preluarea acestui subiect de “presa oficială” care în general a prezentat știrea la categoria varietăți, curiozități, miscelanea, ca pe “umplutură”. Dar evident că nimic din ce este emis de presa oficială nu este aleator ci face parte din “programă”. Inevitabil, subiectul a fost preluat pe rețelele sociale și amplificat la maxim. Să facem acum o analiză simoblică. În primul rând a fenomenului, în al doilea rând a mesajului în sine. Nu este ușor să lansezi un mesaj. Marketingul este o meserie grea. Multe minți se unesc și se folosesc de experiențe cumulate de zeci de ani în domeniu, pompează bani mulți și folosesc instrumente complicate pentru a realiza awarness-ul unui brand. Privit la rece, atât mesajul elitelor că vom fi nevoiți să mâncăm lăcuste, cât și legalizarea acestora sunt niște întâmplări fără o semnificație anume. Tot elitele au lansat ideea că nu vom mai deține nimic în 20 de ani și deși mesajul a fost popularizat, raportat la penetrarea consumului de lăcuste, ideea că vom fi săraci și fericiți putem spune că nu a avut succes. Pot aduce și mai multe exemple de mesaje lansate de “elite” care nici măcar nu au ajuns la publicul larg deoarece nu orice mesaj se propagă la fel de ușor, indiferent de cât de absurd sau anormal pare. Bunăoară un alt mesaj lansat de elite este că religia va fi folosită ca instrument
Read more