Ce s-ar intampla cu Hristos daca ar veni astazi printre noi?

Sursa foto: https://thehardtimes.net/blog/not-a-good-sign-jesus-is-back-and-hes-wearing-a-face-mask/

Facand niscavai zapping, am dat peste un post TV unde Oreste il intreba pe Cristoiu: ce credeti ca ar pati Hristos daca ar umbla acum printre noi cum a umblat acum 2000 de ani?

Ce intrebare!, mi-am zis. Nu am avut rabdare sa ascult tot raspunsul lui Cristoiu. La inceputul raspunsului a subliniat ca toate marile crime in istorie s-au facut printr-un proces. Marile crime nu au fost facute pe ascuns sau brutal, ci au avut nevoie de un proces, de acoperirea legitimitatii. Hristos, Codreanu, Ceausescu, toti au fost omorati sub acoperirea legii – cam asta a fost raspunsul lui Cristoiu – ma rog, inceputul. Mi s-a parut penibila asocierea si m-am plictisit, considerand un moment oportun sa termin zappingul, dupa inevitabila trecere rapida pe canalele de desene animate pentru revenirea pulsului la cote normale. Ca fapt divers, am observat ca petrec maxim 5 minute la TV zilnic deoarece in primul rand nu mai rezist reclamelor. Mi se pare o corvoada si un stres inutil sa ascult o reclama, avand alternativa youtube-ului. Stiu ca nu e bine nici cu youtube-ul, de aceea mi-am luat o carte sa incerc sa ma vindec. Mereu imi aduc aminte de ce spunea o data un prieten ca prefera sa citeasca articole decat sa urmareasca pe youtube, de aceea uneori incerc sa tai si din youtube pentru lectura digitala. Lectura pe carti fizice, tinde insa vertiginos spre zero in ultimul timp. Scrisul fizic se limiteaza la lista de cumparaturi.

Hristos daca ar veni astazi, in primul rand am vedea stiri false despre el, ostracizare si declaratii scoase din context. Iata un exemplu despre Bolsonaro, presedintele Braziliei:

El a apărat măsura distanțării sociale, în timp ce președintele de extremă-dreapta insistă că impactul pandemiei asupra economiei Braziliei este mai importantă decât pierderea de vieți

Sursa: Hotnews

Perfidia draceasca a macanitorilor automatoni, impune ca reflexele ideologice sa nu fie inhibate nici in pandemie. Desi nu are nicio legatura cu aceasta stire, trebuie amintit totusi ca Bolsonaro este “extremist de dreapta”. Pun pariu ca autorul articolului nu stie sa spuna nici macar un amanunt despre Bolsonaro care sa-l catalogheze de dreapta, daramite extremist de dreapta. Insa, ca orice sclav care munceste si nu gandeste, roboteii traducatori, regurgiteaza vomele de pe sursele de stiri “verificate” fara a-si mai pune probleme intelectuale sau fara a avea dileme dentologice.

Ca fapt divers, niciodata nu veti auzi in ziarele bolsevice folosita expresia partid de dreapta sau cutare este politician de dreapta, ci doar extrema-dreapta pentru ca si cel mai stangaci dreptaci este tot extremist pentru ca pentru bolsevici dreapta este egal cu extrema dreapta.

Evident ca Bolsonaro nu a zis ca impactul economic e mai important ca viata oamenilor. Nici in Africa nu ar avea curajul vreun politician sa faca asemenea erori de exprimare, lumea nu e tembela si oamenii sunt atenti la discurs (mai putin Klaus care a distrus sansele PNL-ului la viitoarele alegeri cu “sa nu va prind ca luati lumina”). Insa costurile economice este la mintea cocosului ca pot cauza morti si in tarile sarace (ca Brazilia) foamea si alte boli care rezulta din saracie pot devasta mult mai nasol ca coronavirusul [1]; este greu de calculat, dar clar este un conflict intre epidemiologi – care vor inchidere totala, si psihiatrii – care se tem de un val de sinucideri. Nu mai zic de ce zic oncologii despre amanarea curelor si stresul prihologic sau imunologii despre statul in casa in frica si ca o sa mori daca te atingi de balustrada blocului.

Insa sclavii digitali care publica articole si castiga din clickuri, muncind ca belferii de acasa in timp ce le vine pizza la usa si curierul la interfon, nu se gandesc la cei care traiesc din munca fizica concreta, care mai fac si alte tipuri de joburi care nu permit statul acasa, cum ar fi culesul de sparanghel, construitul de mobila, fabricarea de suruburi si alte de-astea.

Dezbaterea carantina prelungita vs economie este una fireasca si inevitabila acestei situatii de criza; dialogul este firesc; cateva aspecte ale dezbaterii le-am tratat inca de pe 18 martie unde spuneam:

Asadar, sa zicem ca o viata umana costa x lei. Apoi sa zicem ca inchiderea sandramalei mai mult de 2 saptamani (luni etc) ne costa y lei. Apoi sa zicem ca o cadere a pibului de 1% inseamna z morti suplimentari (prin foamete, lipsa medicamente, stres, sinucideri etc).

Este clar un punct de inflexiune in aceasta ecuatie deloc complicata unde prelungirea prea mare a perioadei de inchis sandramaua poate creste costurile totale.

Sursa: http://www.chiazna.ro/19863/calcule-reci

A nega cu fermitate ideologica tembela necesitatea unei dezbateri legate de intrebarea cat se merita sa mai stam inchisi acasa, nu are nicio legatura cu extrema-dreapta si nu trebuie atacata fara argumente. In plus, Bolsonaro a fost ales de poporul brazilian si este dreptul lui sa dea afara ministrul sanatatii. Daca l-a dat afara, nu l-a dat pentru ca este extremist de dreapta, ci pentru ca el raspunde oamenilor. Care politician indeajuns de abil sa ajunga presedinte, face lucruri care sa ii pericliteze realegerea? Oare Bolsonaro e prost si nu poate analiza situatia? Este Brazilia o tara de 2 lei care nu are experti care sa fie consultati de presedinte cu riscurile legate de eventualitatea deschiderii? Dar de unde stim noi macar ca o sa deschida? Poate ca l-a dat afara pe ministrul sanatatii doar ca sa castige ceva capital politic pentru nemultumirea oamenilor si una e ce zice, alta e ce face Bolsonaro. Cum e la noi cu guvernarea de dreapta care pana acum a luat mai ales masuri de stanga, avand “acoperirea” crizei.

Insa din articol nu aflam nicio informatie reala sau utila despre situatia din Brazilia, ci doar se sugereaza ca cine doreste deschidrea economiei si iesirea din carantina este de extrema-dreapta, deci e periculos, deci nu e bine sa deschidem ci trebuie sa mentinem, asa cum zice acum tovarasul presedinte cu deschideri europene care nu este extremist de dreapta, Klaus Iohannis.

Evident ca Hristos nu ar putea ramane prea mult in libertate in ziua de astazi. Mai intai si-ar fura niste amenzi de la CNCD, apoi ar veni politia sa il ameninte ca daca cumva se duce la vreo biserica poimaine, o sa fie arestat. Daca totusi o sa-i fenteze cu ceva minuni pe politai si o sa treaca nevazut printre filtrele lor, Hristos o sa fie declarat urmarit general. Caz in care nu va avea incotro si se va refugia in Serbia cu care nu avem tratate de extradare ca altfel l-am fi luat inapoi pe Ghita. Fuga lui Hristos in Serbia va hrani si mai mult speculatiile in “presa verificata”si “prostanacul” va lansa ipoteza ca Hristos este sigur agent rus si ca toata miscarea in jurul Lui este o operatiune de destabilizare a lui Putin.

Si mai socant decat repulsia publica va fi delimitarea oficialilor BOR de Hristos. Comunicate de presa unul dupa altul prin care Balanel va anunta ca minunile facute de Hristos (pentru ca azi evident Hristos va inmulti shaorma in piata si berea in cluburi) nu se incadreaza in tipicul Sfintei Traditii si ca cumintenia bisericii asa si pe dincolo. Cand Hristos se va lua si de papa si va infiera Sinodul din Creta, atunci sa te tii curatenie interna: toti preotii care au dat like la youtube-ul in care Hristos a condamnat Sinodul, vor fi pedepsiti crunt si amenintati ca daca dau share la filmari viitoare cu Hristos o sa fie cateristiti.

Acestea si altele ar pati Hristos.

~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

NOTE:

[1] The Coronavirus Is the Biggest Emerging Markets Crisis Ever

[NOUA ORDINE MONDIALA] Papa spune lucruri traznite

Un articol interesant pe aceasta tema pe care vi-l recomand este publicat pe Bursa. Ideea principala pe care pluseaza dl Make acolo este ca Papa ar trebui sa ceara eliminarea datoriilor nu doar reducerea acestora. Un alt hazliu …

Papa insa spune multe lucruri traznite si eu doresc sa atrag atentia asupra unui alt aspect: ce treaba are papa cu afacerile si cu economia?! Ca lider spiritual ce se pretinde, Papa sa se ocupe de ale lui si sa lase cezarului ce e la cezarului. Problema e ca papa se vrea liderul lumii, si emitand asemenea aberatii de recomandari, nu face altceva decat marketing politic, caci oricum in domeniul finantelor si al politicii nimeni nu asculta de aberatiile lui bolsevice. Poate doar Maduro care l-ar unge pe suflet o iertaciune macar de la rusi carora le este dator pe viata.

Asadar, problema datoriilor este complicata. Tine de politici economice, de geopolitica, de finante, de tratate internationale. Sa pretinzi ca raderea sau reducerea datoriilor poate rezolva ceva este absurd din nenumarate puncte de vedere. In primul rand, datoriile care au fost facute, daca plecam de la premiza ca s-au facut cinstit (adica bogatii au imprumutat saracii din bani munciti, nu furati), a le anula pur si simplu este o mare nedreptate fata de cei care au muncit acei bani. Iata doar un amanunt, dar sunt cu siguranta mult mai multe. In ce masura donatiile gratuite ii ajuta pe saraci si ii face sa devina mai muncitori si mai cumpatati ca sa ajunga si ei sa stranga ceva bani, este iarasi un subiect complex.

Ce vreau insa sa spun: papa isi baga nasul unde nu-i fierbe oala! Mai bine si-ar face curat in propria curte, caci banca Vaticanului este o puiernita de vipere, fiind mereu inconjurata de tot felul de scandaluri, care mai de care mai uimitor in lumea de astazi a controlului financiar, a sanctiunilor stricte impotriva bancilor care incalca sanctiunile americanilor fie impotriva rusilor, fie impotriva iranului, dar mai ales cele legate de lupta impotriva terorismului. Asa cum Vaticanul este stat in stat, dar cu agenti secreti si factori de control inserati in toate celelalte guverne, tot asa Banca Vaticanului pare deasupra tuturor celorlalte banci, fiind inca independenta, neauditata si multe altele.

Dar la apelul acestui ipocrit catre tarile bogate cum ca sa mai lase din datoriile celor saraci, l-as intreba de ce surplusul de bani ai Vaticanului folosit in investitii imobiliare de lux in Marea Britanie – dar nu numai – nu este folosit pentru a-i ajuta pe saraci, ci papa cere altora sa mai lase din datoriile saracilor. Etc, etc.

In bagatul papei in problema incalzirii globale, nici nu mai vreau sa intru. Este evident pentru toata lumea ca saracii vor fi si mai saraci daca toti nebunii cu energia verde nu s-ar opri si si-ar duce nebunia pana la capat. Vedem cum romanii platesc dublu pretul energiei electrice pentru a sponsoriza acele certificate verzi care sunt supte de smecheri care trag tunuri cu ferme de panouri solare pe fonduri subventionate de stat si care produc energie “verde” din care verde sunt doar banii veniti din certificatele verzi ale fraierilor care platesc dublu pentru ea. Nu il voi crede pe papa ca incalzirea globala e o problema pana nu o sa vad toate bisericile din Vatican si toate cladirile alea frumoase istorice, poleite cu panouri solare.

Spuneam in articolul despre Coronavirus si conspiratii ca viitorul va dezlega multe chei cu privire la posibilitatea ca virusul sa fii fost produs cu anumite scopuri obscure, cum ar fi producerea de haosul si criza. Un rol crescut al papei in lume, ar fi unul dintre semnele ca da, intr-adevar virusul poate fi fabricat pentru a tine oile sub control. Nu ca oilor nu le place oricum sa fie tinute sub control si ca ar fi fost nevoie de crize atat de elaborare. Cert e ca papa nu pierde nicio ocazie ca sa se faca de ras si ca sa arate ca de fapt el doreste sa stapaneasca lumea si il mananca undeva sa isi creasca “acoperirea” si asupra altor popoare si credinte nu doar asupra catolicilor. Ca si-asa in interiorul catolicismului, papa e destul de contestat, desi se apara cu vehementa, expulzand pe cei care il acuza ca ar cam fi eretic.

[CORONAVIRUS] Ce spune Theodor Paleologu despre deschiderea bisericilor de Paști

Redau mesajul de pe pagina Facebook a stimatului:

În disputa legată de deschiderea bisericilor în noaptea de Înviere ar trebui să mai și gîndim, nu doar să repetăm clișee și sloganuri.
1) Analogia cu magazinele de mîncare este ineptă. Bunurile spirituale sînt diferite de cele materiale și nu te duci să le iei cu punga de la magazin. Biserica nu e prăvălie.
2) Argumentul că bisericile nu s-au închis în timpul epidemiilor de ciumă din secolele VI și XIV demonstrează exact contrariul. Pe atunci nu se știa nimic despre răspîndirea epidemiilor.
3) Există o specie de apucați care au impresia că se opun secularizării, dar care, de fapt, o accelerează prin atitudinile lor lipsite de minte. Se tot încăpățînează să ofere adversarilor lor nuielele cu care să fie flagelați. Și nu doar ei, ci întrega Biserică. Biserica Ortodoxă Română trebuie să evite cu orice preț să fie asociată cu o explozie a cazurilor de coronavirus.
4) Comparația cu persecuția din timpul regimului comunist nu este doar cretină, ci de-a dreptul nerușinată.
5) Vocile care cer deschiderea bisericilor de Paște sînt cu totul minoritare. Un singur episcop a derapat grav. Majoritatea ierarhilor, preoților și credincioșilor au o atitudine înțeleaptă și responsabilă.
6) În sfîrșit și cel mai important, dacă ieșim în noaptea de Înviere pe balcoane, dacă aprindem cîte o lumînare și cîntăm “Cristos a-nviat”, transformăm întreaga țară într-o imensă biserică. Să fim creștini, nu cretini.

In primul rand, doresc sa incep cu sfarsitul. Asocierea, indiferent de context a cuvintelor crestin si … celalalt este un faux-pas. Inevitabil naste ganduri si reflexe de limbaj la hulitori si nu ii ajutam pe acestia sa isi puna singuri paie in cap pentru focul iadului. Mai ales pentru un om cu o asemenea cultura, nu ma asteptam la o asemenea gresala. In plus, cam multa patima. De ce sa fie cretini cei care cer si si-ar dori redeschiderea bisericilor? Poate patimasi, poate necalculati, poate fara discernamant, poate neascultatori sau multe alte acuze, dar cretini?!? Pe bune, dl Paleologu?!?

Medical, o slujba de Pasti in aer liber nu este tocmai un risc atat de mare, cata vreme lumea inca are voie si dupa cum vedem nu rateaza ocazia ca sa faca plimbari la magazinele de bricolaj pentru a cumpara panselute si manusi de gradina. Ca o banuiala personala, sunt sigur ca dl Paleologu e cu frica in glanda si sta in casa de peste o luna, nestiind ce se mai intampla pe-afara.

Eu mai merg din cand in cand (cam o data la 2-3 zile) pe la tata sa ii duc mancare si cam vad ce se intampla pe afara. Iata o filmare de acum 2-3 zile de la Dedeman Craiova unde putem vedea parcarea plina si lumea cumparand tot felul de “necesitati esentiale”.

Una peste alta, problema este complicata pentru ca biserica este deja sfasiata de lupii din interior si nu poate forma un front comun indiferent de clarificarea unei pozitii si adoptarea unei strategii unitare.

Poate ca cel mai clar semn de fapt, ca ortodoxia este minoritara chiar in cadrul ortodoxiei, este lipsa de unitate si claritate. Sa fac un mic scenariu, cum ar putea reactiona o biserica puternica unita. Daca ortodocsii ar fi la fel de fierbinti si uniti ca apostolii din inceputuri, ortodocsii ar cere acum toti la guvern: dati-ne 10-20 hectare, lasati-ne sa ne aducem vacile, gainile si uneletele si ne carantinam singuri, ne facem noi spitalele noastre, stam aci pana veti ridica voi starea de urgenta, ca sa putem sa facem slujbe, sa ne rugam, sa traim cum stim noi, etc. Nu cred ca guvernul ar avea de ce sa se opuna. Multe mitropolii deja au terenuri gramada, cat cuprinde, paduri si proprietati. Becali, sigur ar dona el cateva hectare. Dar cati ar fi dispusi sa faca asta? Eu am incercat sa gasesc cativa prieteni dispusi sa mearga la bulgari de Pasti si le e teama ca o sa stea in carantina 15 zile la intoarcere!

In schimb, o biserica blegita si care mai are doar legaturi simbolice cu ortodoxia originala, face pactul cu cezaru si nu se face decat un ecou al autoritatii cezarului, facandu-se pe sine, sub tutela acestuia, un colaborator la “pacea sociala” si nimic mai mult. Evident ca exista motive, argumente si paralele cu perioada comunista, cum ca trebuia sa existe biserica ca sa poata boteza. Probabil la fel zic si acum: hai sa colaboram ca sa putem face slujbe si sa nu scoata astia religia din scoala. Intre timp, BOR tace malc cand presedintele in toiul pandemiei baga educatia sexuala in scoala, facand apel ca sa strigam Hristos a inviat! de la balcon.

Se pot spune multe acum, dar pana una alta, eu ma tin de cuvantul pr. Nicolae Tanase: 1) Biserica nu trebuie sa sminteasca si 2) prignoniti pe vom putea considera cand se va da drumul la restaurante si la altele dar nu si la biserici. Personal dupa ce trec zilnic pe langa Dedeman si vad cum iese lumea cu panselute dupa ce s-a plimbat in spatii inchise cu aer recirculat care favorizeaza transmiterea virusului, consider deja cam implinit punctul 2, desi situatia este doar un accident si o omitere a legii prin meandrele coruptiei si influentelor care ingaduie unui lant de magazine total neesential sa fie inca deschis si sa serveasca oamenii fara nicio restrictie, nici macar fara acea distantare sociala si intratul pe rand. Dupa cum puteti vedea, la cate masini sunt acolo, nici vorba sa fie limitat numarul de clienti care pot sa fie in magazin la un moment dat.

Intorcandu-ne la Paleologu, la punctul 5, argumentul este evident hilar, majoritatea neavand nicio putere in ortodoxie. Nenumarate momente de tensiune in istoria bisericii, ne arata ca majoritatea s-a inselat si ortodoxia a fost pastrata prin fermitatea si hotararea unei mici minoritati, nu de putine ori ale unui singur episcop.

Naivitatea dlui Paleologu se vede si din punctul 6 unde crede ca daca vom iesi pe balcon si vom striga (ca ciudatii) Hristos a inviat! o sa facem toata tara o biserica. O manifestare emotiva intr-un moment emotionant (caci sfant pentru putini este) nu are altceva decat o semnificatie emotionala si nimic mai mult.

Poate spun prea mult naivitate, in general structura dlui Paleologu este una poetica, culturala si mai putin spirituala, duhovniceasca, ortopractica.

[CORONAVIRUS] Balanel spune lucruri traznite

Imi pare rau ca nu am inregistrat interviul lui Balanel la Digi24 pentru a avea la mana si exemplificarea, dar cu siguranta, pe masura ce ne apropiem de Pasti, vor mai fi iesiri similare.

Intrebat despre Pasti, Balanel a raspuns ca credinciosi se pot impartasi de cuvantul Sfintei Scripturi si de la televizor, urmarind la televizor (Trinitas) slujbele. In plus, ne-a indemnat el ca cica sa iesim pe balcon sa strigam Hristos a inviat! Nu stiu de unde a venit ideea asta, dar va imaginati cata hula si cate incidente stupide vor produce o asemenea “manifestare a credintei?”

Unde dai, si unde crapa! A face paralela intre Impartasirea cu Trupul si Sangele Mantuitorului si in aceeasi fraza a folosi “alternativa” la impartasirea cu cuvantul (orice cuvant ar fi el) nu este altceva decat pur protestantism. Si Balanel a facut-o singur, fara sa il stranga nimeni cu usa. A vrut probabil sa fie poetic sau interesant, altfel, nu stiu de ce a dat-o in bara din punct de vedere teologic atat de rau. Nu i-a cerut nimeni sa spuna poezii, captele macanitoare de la TV au aruncat un mac si el a raspus cu o voma.

Nu poti sa sugerezi ca alternativa la Impartasirea cu Trupul si Sangele Mantuitorului cu “impartasirea” cu cuvantul sfintei scripturi sau cu cuvintele auzite la TV la slujbe, cuvintele sfintelor cantari sau altele. Nu doar ca nu poti sa sugerezi, nu poti sa nu combati daca auzi pe cineva ca face asta si sa spui: erezie. Repet, tot ce trebuia Balanel sa spuna este ca crestinii fac ascultare de stat la fel ca ceilalti romani si se vor considera oprimati atunci cand se va da drumul la restaurante si alte magazine dar nu se va da drumul la biserici.

Ca o mica paranteza, ma mir si eu: cum de magazinele de bricolaj sunt inca deschise?!? Sunt sute de masini zilnic la parcarea Dedeman din Craiova, pentru ca prin mecanisme ciudate (nu pentru mine), acest lant a ramas inca deschis, desi altele (cum ar fi Leroy Martin) au inchis. Bisericile sunt inchise, dar Dedeman e de “interes national” ca cumpara lumea panselute acum ca stai acasa si au timp sa planteze.

Balanel nu e cunoscut pentru o stare de prezenta prea remarcabila si deseori are alunecarea aceasta spre poezie, incercand cu orice pret sa evite mai subtila forma de conflict si opozitie cu presa in dorinta obsedanta de acceptare sau macar de evitare a unei ostracizari. Toate acestea denota un om slab, fara caracter, fara putere, fara vointa proprie. Ales dupa chipul si asemanarea stapanului … dar ce sa facem. Astia suntem, asa stapani avem.

Si al doilea lucru traznit spus de Balanel este de fapt un adevar spus cu intarziere de cativa ani care demonteaza un nou obicei transplantat pe duhul bisericii ortodoxe recent, cu rol de consolidare a autoritatii. Bunaoara Sfanta Lumina “adusa de la Ierusalim” ca si cum aia ar fi mai sfanta decat cea aprinsa la candele in biserici mii de ani inaintea noastra. Pana mai ieri, cand nu aveam a face cu virusul si probabil si de la anul cand nu o sa mai avem virusul, capii BOR pentru a-si intari autoritatea si a gudura la mizilicul de atentie mediatica oferit de acest “pelerinaj” inedit si cu iz de spectaculos, a lansat obiceiul ca “sa vina lumina de la Ierusalim” care sa fie apoi “raspandita” in intreaga tara. O adevarata operatiune logistica de amploare cu avion trimis special, sute de protopopi care sunt obligati sa vina sa o ia la Bucuresti, avioane trimise intern la Cluj daca nu ma insel si Iasi etc etc. Totul pentru un mic circ, caci in esenta asa ceva nu are niciun rost in Biserica Ortodoxa. Deci cu ocazia abordarii in discutia cu capul macanitor a acestui topic, Balanel a raspuns cum trebuie: “orice lumina de la orice candela e sfanta”. Ce sa vezi! Dupa atatia ani si dupa atatea zbateri ca in fiecare an “sa vina lumina de la Ierusalim” iata ca vremurile ne indeamna sa spunem adevarul, cum ca totul e un show ieftin, fara semnificatie duhovniceasca.

Sunt de acord ca deocamdata sa ascultam de guvern, sa punem si noi umarul ca crestini la acest efort comun. Evident vine vremea cand trebuie sa recunoastem ca guvernul nu ne poate salva nici macar economic, nici medical nici de niciun fel si BOR trebuie sa aiba coloana vertebrala sa bata cu pumnul in masa si sa devina rol activ in tratarea ranilor poporului. Sunt nenumarate lucruri care se pot face, dar apelul la luciditate ar fi unul. Eu unul am inceput sa ma satur de carantina asta in care eu completez hartii si ma tin de traseu, ma spal pe maini, imi dau cu spirt pe obiecte, carantinez colete, minimizez intrarile in locuri inchise si alte prostii de-astea si smecherii se duc la Dedeman la plimbat printre rafturi, admirat oferte si plantat panselute. Ori e carantina pentru toti, ori nu!

Colac peste pupaza, se pare ca rata mortalitatii este in jur de 1-2% si un studiu nou zice ca deja ar cam fi 1.8% din populatie afectata. Dr Capmbell explica acest nou studiu aici.

Bunavestire inseamna o singura lingurita

Un nou val de ura si manie draceasca a aparut impotriva ortodoxiei cu ocazia acestui virus diabolic. Ca o mica paranteza, diabolos inseamna cel care separa. Ori, ce face acest virus altceva deca sa separe? Ii separa pe oameni intre ei, la minim 2 metri. Separa copiii de parintii in varsta. Separa doctorii de familiile lor. Etc, etc.

In plus, virusul separa pe mai multe layere ale realitatii in plan simbolic. Separa pe cei care cred in conspiratii cu cei care nu cred in conspiratie, separa pe cei care sunt speriati de groaza de el, cu cei care sunt mai putin speriati, separa pe cei care cred in solutii miraculoase cum ar fi tras cu feonul in nas, fata de cei care ii cred idioti pe astia asteptand in schimb marele vaccin, separa pe cei care merg la munca cu cei care stau acasa si freaca menta pe facebook aruncand acuzatii si venin la adresa ortodocsilor cum ca se impartasesc cu aceeasi lingurita.

Pe langa “cel care separa” diavolul mai este si “cel care acuza”. El va acuza pe oameni lui Dumnezeu la judecata de apoi: acesta a facut pacatul acela si acela. Dumnezeu deocamdata se face ca nu ne vede si ne lasa sa pacatuim cat putem, sperand ca poate ne dumirim si incetam a face raul. Dar deoarece Dumnezeu este drept, in fata acuzatiilor diavolului, nu va putea trece cu vederea. Dumnezeu este drept si cu diavolul si nu se va mai putea face ca nu vede pentru ca diavolul este contabil foarte acrivist si un igienolog desavarsit. Acum observa toate icoanele pupate si linguritele cu care ne-am impartasit si face reclamatie la “autoritati”. La judecata, va zice insa: acestia s-au temut si nu au crezut in tine, deci de ce sa-i primesti in rai, cand ai zis ca “fricosii” nu se vor mantui?

O mica paranteza din nou: nu ma refer aici la fricosii de virus, ci la fricosii de impartasirea cu o singura lingurita. Consider ca deocamdata trebuie sa ne fie frica de virus si sa facem chair mai mult decat ne invata autoritatile. Dar, ca ortodox, nu ma tem sa ma impartasesc deoarece pentru mine nimic nu e nou. Cum pot lua acum virusul, asa puteam sa iau si inainte de virus hepatita, tbc si altele. Ma impartasesc, dar fac toate celelalte recomandate. De altfel, mancanitori si indraciti care acuza lingurita au fost tot timpul, acum insa, cum traim vremuri de cernere, se clarifica cei caldicei, care se credeau a fi de o parte, acum singuri se rup de Hristos, prin propria atitudine.

De ce zic ca trebuie sa ascultam de autoritati si sa facem intru totul ce ne recomanda, poate chiar mai mult? La Petru 2#18 avem: “Slugilor, supuneţi-vă stăpânilor voştri, cu toată frica, nu numai celor buni şi blânzi, ci şi celor urâcioşi.” Daca asta recomanda Sf Petru ca trebuie sa faca slugile cu stapanii uraciosi, cu atat mai mult noi care nu suntem slugi, ci doar cetateni, suntem datori sa dam cezarului ce e al cezarului, suntem datori sa ascultam de cei care in cele din urma ne vor binele si multi chiar se sacrifica si lupta in primele randului pentru a salva oameni?

Exista insa contradictie intre impartasit si ascultat fata de autoritati? Nu exista deloc! As detalia mai in amanunt, dar deocamdata oricum e cam expirata chestiunea cu impartasitul din aceeasi lingurita deoarece nici macar nu mai putem sa mergem la slujba.

Avem asadar o prima perioada de cernere in care cei care se cred crestini sunt pusi de diavol sa treaca un prim test. Acest test nici macar nu presupune un act prea complicat, un gest de sacrificiu sau efort sau cu atat mai mult o proba de martiraj in fata unui calau, cum a avut parte Sf Constantin Brancoveanu si cei impreuna cu el. Testul este: tu in mintea ta, crezi sau nu ca e bine ca crestinii ortodocsi sa se impartaseasca sau nu cu o singura lingurita? Daca tu in mintea ta, chiar fara sa acuzi pe altii sau fara sa faci gargara pe Facebook crezi asa (si as merge chiar pana acolo la – ai indoieli), esti anatema.

Nu mai este nevoie sa cautati definitie, canoane sau alte explicatii. Anatema inseamna excluderea dintr-o comunitate. Cei care nu cred ca impartasirea se face nu cu vin ci cu trupul si sangele lui Hristos, clar nu sunt crestini. Fie ca nu stiau pana acum, fie ca nu le-as pus nimeni, sau poate anumiti preoti sau pseudo-credinciosi o balacesc si largesc ei “iconomia”, adevarul simplu este ca apartenenta la crestinism se face prin continuitatea adeziunii la invatatura ortodoxa care asta spune. Impartasirea este esenta crestinismului, fiecare poate sa creada orice, dar daca nu crede in impartasanie nu are nicio legatura cu crestinismul, are doar anumite preluari de idei, afinitati cu anumite mesaje periferice si care singure de sine nu inseamna nimic.

Iubirea aproapelui – de exemplu, este un slogan vehiculat foarte mult mai ales de cei care nu-si iubesc aproapele, dar in crestinism inseamna cu totul altceva decat la periferia sau in afara crestinismului. Degeaba iubesti aproapele dandu-i o paine daca nu iti pasa de perspectiva lui in vesnicie. Daca acel suflet este in intuneric si risca sa se afunde si mai mult si tu ii confirmi inselaciunea netragandu-l de maneca, este acelasi lucru cu tratarea unui bolnav de cancer cu medicamente naturiste. Sa zicem ca avem un bolnav de cancer. Care e solutia fireasca? CT, operatie, citostatice, controale. Daca iti pasa de el, asta ii recomanzi si daca e de-al tau, il iei pe sus si pe traseul asta il plasezi. Unii insa, zic ei, ca din dragoste pentru acela, “nu il mai chinuie”. La ce sa ii mai spunem, la ce sa il patimim cu operatia ca oricum e batran … Sa ii dam niste ceaiuri. Asta nu e dragoste! La fel si cu noi crestinii astazi: daca nu le spunem celor care sunt inselati de diavol ca felul cum gandesc ei cu privire la impartasirea cu o singura lingurita (nu mai zic de cei care se manifesta) este un test pentru ei daca se plaseaza sau nu in turma mica, nu le aratam iubire ci nepasare.

Sute de pomeni, mii de fapte bune si donatii ulterioare nu te fac crestin, daca nu accepti toata invatatura crestina, al carui centru este impartasania cu trupul si sangele lui Hristos.

Nostalgia dupa traditii – anestezic pentru trezvie

Perioada comunista prin asaltul reformator irational in toate domeniile a creat inevitabil un recul in mentalul romanilor care s-a descatusat dupa revolutie. Un recul de simpatie, admiratie si adorare a trecutului ante-comunist a carui imagine s-a format si conturat mai mult sau mai putin corect in mintea tuturor, mai mult din zvonuri si sloganuri decat din documentare, citit carti de istorie, biografii, marturii – caci de transmis din tata in fiu sau din bunic in fiu, putini au avut acest privilegiu.

Poate acest recul justifica si “renasterea” spirituala post-decembrista si mai putin “setea de Dumnezeu” a poporului roman, pe care renastere eu personal pun multe semne de intrebare in ce masura chiar a fost o renastere. Caci daca era renastere, puteam vedea ceva consecinte in prezent, ceva schimbari in bine. Ori la cum se arata situatia pe meleaguri mioritice, Romania devine treptat un teritoriu de trecere pentru vietnamezi, pakistanezi si alti africani inspre occident. Caci romanii au fugit deja. Prin romani ma refer la oamenii care aveau capacitatea sa inteleaga, sa asimileze, sa emane si sa transmita mai departe un set de valori, un comportament, un fel de a vedea lumea, un fel de a trai timpul si timpurile [1]. Ori cata vreme hotia, incompetenta, smecheria, improvizatia si compromisurile devin norme, inevitabil cei care nu se pot adapta locului au luat calea pribegiei iar cei care au ramas se adapteaza, au pierdut din entuziasmul post-decembrist, la nivelul societatii seva renasterii s-a cam dus si o noua modelare, dupa noi valori si de un cu totul alt duh nu doar ca prinde radacini, dar incepe chiar sa dea roade.

In pletora de tipologii a romanilor care nu se simt prea confortabili cu noile norme dar nu se regasesc nici in ceata jalnica a tanguitorilor regimului bolsevic din care fac parte in princpial profitorii si beneficiarii vremurilor de trista amintre, ar fi traditionalistii. Marea majoritate – dar nu toti – dintre traditionalisti se regasesc in randul ortodocsilor. Dintre cei care nu sunt ordocsi as enumera fie nationalistii atei (de facto, desi declarati crestini), fie sectantii – desi acestia adera mai degraba la traditii straine, de import, fie dacopatii – o curioasa si interesanta noua specie de bolnavi mentali desi nu chiar si poate o data voi face o analiza a fenomenului. In continuare, prin traditionalisti ma voi referi doar la traditionalistii ortodocsi desi unele lucruri se aplica indiferent de traditia la care aderam.

Principala problema a traditionalistilor este lipsa cunoasterii traditiei. Vina este evident a comunismului desi asta nu scuza totul. Este evident ca progresul social in ultima vreme are un ritm mai alert si transmiterea traditiei devine cvasi-imposibila chiar acolo unde comunismul nu a fost o piedica. Tot progresele sociale ne ofera insa si posibilitati mult mai mari de a cunoaste traditia in amanunt: nenumarate carti, documentare, siteuri si forumuri de discutii pe internet ne sunt la indemana [2]. Muzee in toate colturile tarii pline cu zeci si sute de specialisti gata sa raspunda intrebarilor noastre ne stau la indemana. Si cu toate acestea, preferam de multe ori sa adoptam calea usoara a ignorantei si sa idolatrizam si sa proiectam intr-un cadru de basm viata de alta data – cel putin din punct de vedere religios. Prin contrast cu vremurile de alta data cand tot satul tinea post, lumea mergea la biserica, nu existau adulteruri, nu existau atei etc, lumea de astazi este apocaliptica, plina de pacat, venirea lui antihrist este doar o chestiune de ani pentru ca pacatele oamenilor s-au inmultit. Franturi de asemenea idei gasim adeseori nu doar in conferintele unor biofizicieni care nu au practicat biofizica in viata lor nicaieri dar sunt experti in toate domeniile si dau citate si referinte la nenumarate studii ca sa demonstreze cum Facebook distruge copiii dar si mai grav e cand acest limbaj “porno-fear” este utilizat chiar de la amvon de preoti profesori universitari care au predat la facultati de teologie si teoretic cunosc istoria bine si istoria bisericii in special. In care istorie nu a fost deloc tot timpul pace si bunavoire intre oameni.

Tristetea dupa trecutul pierdut este cu atat mai periculoasa cu cat nici macar nu cunoastem acel trecut pierdut ci doar franturi si cioburi sparte, pe care le unificam si proiectam din ele o imagine utopica, cu totul diferita de realitate. Dar sa zicem ca totusi, chiar daca acel trecut frumos pe care ni-l imaginam noi nu a existat, ar fi frumos sa existe si ne-am dori sa existe si dorim sa reinviem acele traditii frumoase dupa care suntem nostalgici. Ce este de facut? Pai, in niciun caz lamentarea, tanguirea si fobia fata de ce este nou si fata de societatea actuala in general. O raportare corecta, echilibrata si o adaptare realista la contemporaneitate este evident punctul de pornire in construirea sau reconstruirea oricarei traditii. Adevarata problema referitoare la traditie este poate ancorarea in forme si lipsa continutului. Substanta care da consistenta unor forme este principala lipsa pentru ca necesita nu doar osteneala, efort si iesirea din zona de confort ci chiar creativitate, curaj si viziune. Formele sunt usor de adaptat si alinierea dupa ele ofera un confort mental celor care cred ca transmit mai departe credinta strabunilor daca isi invata copiii ca numai handicapatii folosesc Facebook (caz real).

Teoria mea este ca nostalgia dupa un trecut utopic ofera doar iluzii si este o falsa solutie la confruntarea cu lumea, timpul si ispitele. Doar cunoasterea reala a traditiei ne poate oferi uneori raspunsuri reale in fata provocarilor, istoria meritand sa fie studiata fie poate si doar pentru a putea intampina cu seninatate orice umbre ne-ar pune in fata lumea de maine. In niciun caz panica, repulsia si tanguirea pot fi o stare normala spirituala si mentala pentru a trai cu adevarat o viata frumoasa asa cum ne place sa credem ca au trait inaintasii nostri.

Iar cand cumulul de simptome mentionate mai sus derivate din nostalgia bolnavicioasa dupa traditie devin un mod de trai, orbirea spirituala cuprinde intreaga noastra fiinta si cancerul deviaza in toate directiile nascand noi fobii [3] si punand nenumarate bariere intre noi si societate si in cele din urma intre noi si cei de langa noi, transformandu-ne pas cu pas in epave si facandu-ne viata un iad.

NOTE:

[1] Un român a fost lăudat de autoritățile din Italia, după ce a reparat voluntar parcul localității în care locuiește

[2] The History of Byzantium

[3] Ortodoxia şi Erezia „vegetarianismului biblic”

Vizita Papei – o palma data suveranitatii

Vizita Papei va insemna inca o lovitura data suveranitatii statului roman (pe de o parte) si suveranitatii Bisericii Ortodoxe Romane (pe de alta parte).

Din start nu rezist tentatiei comparatiei cu fratii bulgari , vesnicii nostri concurenti pentru locul penultim in Europa.

“Vizita Papei de la Roma este un act politic, obiectivul fiind acela de a se uni toate bisericile din jurul Romei, iar când vine Antihristul, Papa să-l întâmpine”, a spus Mitropolitul Nikolai al Plovdivului, în discursul său rostit după Sfânta Liturghie Arhierească de la biserica “Sf. Gheorghe”, citat de Radio Plovdiv, ce ţine de Radioul Național Bulgar.

Sursa

Iata deci ca Bulgaria, o tara de trei ori mai mica ca noi si cu o biserica ortodoxa mai mult de trei ori mai mica decat a noastra (ca numar de credinciosi si cler) ne-a luat fata inca o data si prin acest episcop macar a dovedit ca inca mai exista unul care sa ridice steagul si sa zica “piei, satano!”.

De ce este papa atat de plimbaret si luna trecuta e in Bulgaria, doua zile mai tarziu tzopaie prin Munte-Negru iar luna urmatoare vine pe la noi. Iata mai jos o lista cu tarile vizitate de papa actual anul trecut: Chile, Peru, Elvetia, Irlanda, Estonia, Letonia, Lituania la care se mai adauga 5 regiuni din Italia. Cam mult de umblat pentru un batran, daramite pentru un batran care conduce un stat si daramite pentru un batran preot catolic (papa face si slujbe) care are si o biserica in carca (religia catolica are cateva miliarde de adepti) cu o gramada de probleme pe cap.

Am putea fi naivi si sa ne gandim ca un batranel dragut ca Francisc are un rol limitat, onorific, de fatada. De zambit, de incurajat lumea, de discutat cu sefi de state pe subiecte de pace si ecologie etc. Nu e chiar asa. Papa trebuie sa se ocupe de curatenia Bancii Vaticanului si de mancarimile interne care uneori se lasa cu atentate, aruncari de bancheri de la geam, scandaluri financiare si altele asemenea.

Sper ca v-am convins ca Papa este destul de ocupat oricum, iar papa actual are exponential mai multe probleme decat anteriorii lui, desi daca ne gandim ca Ratzinger nu a murit, deci nu s-a dat jos din cauza bolii ci din cauza mancarelilor interne de la varful curiei catolice, nu putem baga mana in foc care are mai multe probleme.

As dori insa sa atrag atenia asupra unei probleme recente majore a papei Francisc: acuzatiile de erezie. Mai concret, un grup de 15 teologi cu autoritate in Biserica Catolica au lansat o scrisoare deschisa la care in prezent au aderat cateva sute de “scholars” (nu stiu cum sa traduc asta) prin care il acuza pe papa de erezie. Una dintre punctele de acuzatie, ar fi sustinerea pe care papa o ofera unui episcop care a declarat ca homosexualitatea “poate fi un dar de la Dumnezeu” (sursa)

Personal, ma mir ca acest clovn de papa care trateaza totul cu o superficialitate strigatoare la cer a rezistat pana acum si nu a fost “concediat” de centrele de putere ale Vaticanului. Poate s-au gandit ca ar eroda prea mult increderea oamenilor in biserica la o noua “iconomie” dupa ejacuarea anterioara a papei Ratzinger – o demisie inca neexplicata la atatia ani dupa, si care demisie (sau demitere?) a intrerupt cutuma milenara a papismului care il mentinea papa in functie pe viata.

Nu sunt un observator prea atent al Bisericii Catolice, dar papa Francisc nu era deloc greu de ghicit ce hram poarta. Iata ce ziceam in 2013 (scuze ca nu am gasit articolul anterior la care ma refer aici):

Dupa cum spuneam intr-un articol mai vechi, papa actual va eroda si mai mult farama de putere simbolica pe care Biserica Catolica o mai are si daca pana acum Biserica Catolica a fost atacata din afara, acum catolicismul va intra in implozie prin erodarea puterii simbolului central al catolicismului care este papa. Putini oameni inteleg ce importanta au simbolurile pentru o religie, mai ales pentru una care s-a rupt fundamental de crestinism si a “evoluat” inspre o religie umana centrata in jurul papei. Catolicii nu sunt catolici pentru ca stiu dogmele, pentru ca le inteleg, pentru ca asa s-au nascut etc. Traditia a fost deja dezradacinata in societatea moderna, iar dogmele nu mai prind la o populatie in proces accelerat de imbecilizare.

Sursa: CE LUCRURI UIMITOARE MAI FACE PAPA JORGE … ÎN FIECARE ZI

Incercam sa explic subred, de ce simbolul este foarte important in catolicism (dar nu numai). Din citatul de mai sus, puteti intelege putin si de ce se plimba papa in toata lumea in ciuda varstei, rangului si problemelor pe care le are: pentru a mentine autoritatea bisericii catolice care rupta de adevaratul crestinism, nu mai are Duhul Sfant care uneste si mentine aprinsa flacara credintei in inimile oamenilor si nemaiavand sfintele taine, il plimba pe papa in intreaga lume pentru a reaprinde credinta oamenilor. Un fenomen greu de inteles pentru noi, dar poate o paralela (trasa de par) pe care am putea sa o facem cu vizitele papei in lume ar fi procesiunile cu sfinte moaste de la noi.

Poate am mers prea mult explicand de ce papa se plimba in lume, pe unde e chemat si pe unde nu e chemat: asa cum politicienii actuali sunt in campanie electorala, si papa face la fel.

Sa tercem insa peste asta si sa atingem subiectul suveranitatii: doua palme rusinoase primite de statul roman si de Biserica Ortodoxa.

In primul rand, daca ne uitam in programul papei, vedem cu uimire ca papa o sa viziteze Miercurea Ciuc. Ce sa caute papa la Miercurea Ciuc altceva decat sa gadile orgoliul maghiarilor care doresc autonomie si sa le promita sprijinul Vaticanului in viitoarele “progrese” pe care le vor face? O sa mearga papa acolo si sa le zica: “lasati-o mai moale cu autonomia, fiti mai toleranti, etc”? Nu, in niciun caz. Sa nu uitam ca o data cu venirea Papei, Biserica Catolica va beatifica pe acei greco-catolici omorati de comunisti care s-au opus politicii PCR-ului de eradicare a Bisericii Greco-Catolice. Aici vom face o mica paranteza pentru a aminti ca politica comunistilor de exterminare a Bisericii Greci-Catolice avea rolul de a taia orice legatura cu vestul. Asa cum au fost desfiintate partidele istorice, asa cum a fost scoasa religia din scoala si altele, comunistii aveau spaima de orice relationare cu occidentul iar biserica Greco-Catolica, avandu-l cap pe papa era clar un risc existential pentru comunisti, asa cum s-a dovedit in Polonia unde autoritatea papei a reusit sa produca o oarecare rezistenta a populatiei la ideologia comunista si a accelerat disolutia comunismului.

Ma intreb oare, cum de tovarasii actuali care se bat cu pumnul in piept ca sunt romani adevarati, au tolerat aceasta vizita si nu au propus diplomatic si pe canalele potrivite alte orase ca alternativa la Miercurea-Ciuc. Credeti ca nu le-a trecut prin cap? Le-a trecut prin cap, dar nu le-a trecut prin inima pentru ca nu le pasa decat de scaparea coruptilor si trasul de tunuri.

O a doua palma o da papa BOR-ului prin beatificarea preotilor morti in inchisorile comuniste, INAINTEA ortodocsilor, care au avut mult mai mult de unde sa aleaga sfinti. Timiditatea (ca sa nu folosim cuvinte mai grele) cu care episcopii romani abordeaza chestiunea canonizarii sfintilor din inchisorile comuniste este nu altceva decat un semn al slabiciunii si al fricii in fata sistemului. Le e frica mai mult de Dragnea decat de Dumnezeu. Iata ca lui Papa nu ii e frica ci ii beatifica pe greco-catolicii morti in inchisorile comuniste pentru ca nu s-au lepadat de credinta lor, asa cum au facut altii si care au ajuns ulterior chiar sa aiba pozitii inalte in ierarhia BOR pentru “unirea” cu biserica stramoseaca in urma pistolului pus la tampla de comunisti.

Dar nu aceste probleme sunt principalele capcane si ispite pentru BOR. Adevarata ispita este impreuna-slujirea care daca va avea loc la Catedrala Mantuirii Neamului, aceasta se va transforma instant in Catedrala Pierderii Neamului. Desi nu exista in program o impreuna-slujire (papa il viziteaza totusi pe Daniel si pe Sf. Sinod care culmea se intalneste special pantru a-l intampina pe papa!), ne asteptam la schimbari de program care sa vina dintr-un … “entuziasm” de moment, asa cum s-a intamplat si impartasirea nevrednicului de pomenire Nicolae care s-a impartasit la catolici la o slujba la care oricum nu avea ce sa caute din cauza …. “unei emotii de moment”. Dracul poate naste astfel de emotii “de dragoste” pentru a-i atrage pe cat mai multi in erezie si a-i rupe de Biserica.

Nu este deci exclus ca Daniel sa il invite pe papa sa viziteze catedrala si ajunsi acolo, sa o puna de o slujba impreuna. Ba poate, chiar multimile (de terchea-berchea) vor striga “unitate, unitate” si ierarhii nu vor avea de ales decat sa puna in fap cererea “multimilor”. Inca un cosmar pe care l-am avut inca in 2010 se va intampla atunci si probabil un cutremur cum nu s-a mai vazut va da lovitura de gratie unitatii subrede actuale a BOR-ului dintre ecumenisti si ortodocsi. Iata cosmarul meu:

“Nu ştiu de ce, dar un fior amar mă trece numai când îmi imaginez pe papa stând alături de patriarh în faţa altarului şi binecuvântând mulţimile de credincioşi “de toate cultele”. Parcă şi văd televiziunile transmiţând în direct din magistrala catedrală, în premieră “mondială”, prima împreună-slujire a papei cu un patriarh ortodox. Vi se pare grotesc scenariul? Probabil lucruri şi mai grave ne aşteaptă.”

Iunie 2010: Mantuirea Neamului pe Credit

1 2 3 22