Titluri din presa cipriotă înainte de crash

Am fost curios despre ce discutau cipriotii inainte de prabusirea bancilor ca vad ca pe la noi toata ziua se discuta la televizor despre procurori si Piturca. Iata asadar cateva titluri din presa cipriota:

1 Martie: Finance Minister Sarris rules out losses on bank deposits to ease financial bailout (incep zvonurile; nu intamplator bomba fusese lansata in Die Welt)

1 Martie: Central Bank to officially inform BOC and Laiki about recapitalisation amounts needed (cuvinte cheie: recapitalizare, amanare)

1 Martie: President Anastasiades will not tolerate graft and corruption from his Ministers (un nou presedinte, un nou inceput, sperante, optimism, determinare)

3 Martie: Euro bailout fund may not extend to Cyprus banks (o a doua bomba, direct de la sursa; observati limbajul: “enthusiasm for direct bank recapitalisations is very limited” sau “was not able to say with certainty” – adica a zis “poate” ii vom salva pe ciprioti; “poate” la femei si politicieni inseamna sigur nu)

4 Martie: Archbishop Chrysostomos speaks out about the necessity of urgent privatisation of state owned businesses (asta tare stirea, un episcop cu capitalismul in sange!)

5 Martie: EU ministers make progress towards Cyprus bailout

6 Martie: European Union competition regulators investigae state aid granted to Cyprus Airways – unde-i lege nu-i tocmeala, unde-i bailout e spoiala

7 Martie: 63% of Cypriots hope that the European Union will contribute towards combatting the financial crisis (sa insemne ca 37% deja isi retrasesera banii? + cica cipriotii au avut cel mai mare procent din UE – sondajul nu se referea explicit la viitoarea criza, nu uitati suntem INAINTE)

8 Martie: President Anastasiades and Benjamin Netanyahu discuss issues of mutual interest by telephone

8 Martie: Cohabition bill including same sex couples to be pushed through parliament (oare sa fie vreo legatura intre legile pro-homosexuali si dezastrul care a lovit Ciprul doar dupa cateva zile?)

etc, etc. Va ofer linkul la cautare daca doriti sa va delectati mai mult:

>> STIRI din CIPRU intre 1-10 Martie 2013 <<

5 comments

  • “Archbishop Chrysostomos speaks out about the necessity of urgent privatisation of state owned businesses”

    Daca nu ma insel, se svoneste ca IPS Chrysostomos sa fie Pr. Maxim din cartea The Mountain of Silence (http://www.amazon.com/Mountain-Silence-Search-Orthodox-Spirituality/dp/0385500920). Pr. Maxim (pseudonym probabil) e un ucenic al Cuv. Paisie Aghioritul.

    Bogdan.

    • Nu am auzit despre cartea asta. Poti detalia? Este cumva si tradusa?

  • Imi cer scuze, am confundat eu. E vorba de Mitropolitul de Limassol, IPS Athanasios, nu de IPS Chrysostomos:

    http://www.google.com/search?q=%22The+Mountain+of+silence%22+%2B+Cyprus+%2B+Maximos+%2B+Athanasios

    Nu stiu daca a fost tradusa in romana, eu am doar versiunea in engleza.

    Doamne ajuta!

    Bogdan.

  • 4 Martie: Archbishop Chrysostomos speaks out about the necessity of urgent privatisation of state owned businesses (asta tare stirea, un episcop cu capitalismul in sange!)

    Nu este nimic ciudat aici, acum cateva luni am recitit Jurnalul Fericirii si Daruind vei dobandi a Parintelui Nicolae Steinhardt si am dat peste o gandire foarte capitalista, sanatoasa si cu picioarele pe pamant, a monahului de la Rohia. Ba chiar facea pledoaria capitalismului “salbatic” in inchisoare cand niste detinuti idioti utili intoxicati de socialism/comunism se plangeau de “vechea oranduire interbelica capitalista exploatatoare”. Rudele mele care au pastrat credinta in forma ei cea mai pura in viata lor (strabunicile din partea tatalui si a mamei, sora bunicii din partea mamei – care face si prescuri pt. sat, femeie foarte credincioasa si ancorata bine in traditia Bisericii chiar daca simpla si fara studii superioare – si alte rubedenii ce au prins perioada interbelica), tot capitaliste pur sange in gandire sunt, chiar daca ele nu ar afirma asa ceva in ruptul capului totusi daca le pui intrebari de natura politica, sociala, economica, vor iesi capitalisti pur sange (libertarieni aproape) in urma raspunsurilor.

    Patriarhul Ortodox al Rusiei si duhovnicul tarului Nicolae al II-lea, Sfantul Tihon din Zadonsk, a luat si el pozitie destul de capitalista vizavi de Lenin, dand anatemei comunismul si excluzand din sanul Bisericii pe toti acei care, desi nascuti ortodocsi prin botez, au pactizat cu bolsevicii (chiar daca bolsevicii erau pe fata antireligiosi, au fost destule cazuri de preoti, teologi si simpli crestini ortodocsi ce li s-au alaturat probabil din pricina politicilor sociale egalitariste inaintate de ei), alaturandu-se lor la atrocitatile comise de acestia. Lenin l-a acuzat pe Patriarh ca “tine partea banditilor”.

    In vremurile noastre, Par. Savatie Bastovoi imi pare printre singurii ramasi in viata la nivel bisericesc, care sunt anticomunisti si impartasesc mare parte a valorilor capitaliste (bunaoara a infiintat si o editura de carte care a publicat multe carti bune si utile spiritual).

    Biserica Ortodoxa contemporana, infectata de comunism pana la sange (atat la nivelul poporului “dreptmaritor” cat si al ierarhiei), nu mai are aproape nici o legatura cu Biserica Ortodoxa din trecut, nu e deloc urmasa ei nici in gandire bisericeasca nici in nimic. Pana si problemele economico-sociale contemporane le abordeaza total diferit fata de modul cum o facea Biserica din perioada interbelica dar mult mai grav pana si ideea de sfant, sfintenie si de drept, bun si frumos au fost total schimonosite, pervertite de noua gandire (pseudo)ortodoxa a maselor si a clerului. Bine macar ca au mai ramas Tainele chiar daca sunt grosolan schimonosite si “scurtate” din ignoranta unor preoti nevrednici, ca in afara de Sfinte Taine, Biserica contemporana nu mai are nimic valoros – membrii ei fiind in mare parte suboameni, si chiar subanimale.

    • Ai dreptate Dan. As dori sa explicitez de ce m-am referit ca fiind ciudat: faptul ca s-a ajuns ca un episcop sa tina stindardul capitalismului, mi se pare penibil. Si eu imbratisez capitalismul si uneori visez ce frumos s-ar impleti un stat minimal care sa produca o clasa mijlocie prospera, ambele intr-o tara profund ortodoxa unde virtutiile crestine cum ar fi mila, ajutorarea si cinstea ar ajuta crearea unei societati solide, inchegate si prospere. Nu vom avea insa parte de-asa ceva, si desi nu am studiat prea mult Istoria Imperiului Bizantin am o mica banuiala ca nici la ei nu era deloc asa. Evident nu e de vina nici ordodoxia si nici a capitalismului, ci deoarece natura umana este mereu alunecatoare. Cred insa ca daca ortodoxia mai are ceva sanse de supravietuire, capitalismul este destul de mort.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *